Pontevedra accesíbel

BASESDAACTUACIÓN As persoas que tivemos a responsabilidade de impulsar todo o proceso, temos claro que o camiño percorrido foi consecuenciadedous grandes factores, dedous grandes eixes departida que constituíron as bases sobre as que se cimentaron todas as múltiples actuacións levadas a cabo: — Por un lado, a vontade decidida de acadar uns espazospúblicospara todasaspersoas,de ter como liñaabsolutamenteprioritariadeactuaciónada calidade urbana e accesibilidade para todos e todas. Senestadecisión firme, constanteeprofunda, oprocesonuncapodería ter chegado aboporto. —E, por outro lado, unhaboabasede coñecementos, unha recollidapermanentedeaportacións, ben teóricas, ben prácticas, sistematizadas e adaptadas ás necesidades da nosa cidade. Sen esta base conceptual ampla, os resultadosseríanmoitomáiscativos, candonon contraditorios e inviábeis. Aprenderde todas as experiencias Todas as actuacións, do tipo que for, que se teñan feitonas diversas cidades sonunha fonte inesgotábel de aprendizaxe, aínda que moitas veces sexa para concluír osproblemas quepoidesen ter diversos tipos de actuacións, sexa para aprender o que non se debe facer. Resulta unha evidente vantaxe comparativa encetar este camiño da accesibilidade despois de que outras cidades a teñan experimentado; analizar con eficacia, opercorridodoutras cidades e vilas, cos seus acertos e erros, éunha fonte básicadeconclusión, e, benutilizada, conprudencia econcalma,peroconenerxía, serveparapoderaplicarcon firmezaeseguridadeassoluciónsqueseelixan comooportunas. O contacto directo, o coñecemento das actuacións concretasdoutras cidadesenvivo, tenunhagrande importancia, que sepode complementar e, enmoitos casos, incluso substituír, pola análise de fotos e textos. O que xa resulta máis dificil é chegar ao coñecementodos principios que inspiraron as actuacións, aconcepciónquehaidetrás.Estadificultade tenvarias orixes: hai múltiples concepcións dos espazos públicos,dasúa funcionalidade,dopapel e función daaccesibilidade; concepciónsmoitasvecesdispersas, cando non profundamente contraditorias. Por outro lado, asmotivacións para actuar adoitan ser moi dispares, ter unha relevancia de moi diverso rango e importancia (prioritarias, secundarias ou simplesmente tomalas comoun estorbo inevitábel) e, inclusive, respostar a razóns totalmente alleas á accesibilidade (acadar unha axuda buscando unha liña de subvencións para a accesibilidade cando a finalidadeorixinal eraoutrabendiferente). As experienciasdoutras cidades edosmanuais son fundamentais, pero deben procesarse, elaborarse, para rematar nun plantexamento xeral propio. As soluciónsconcretas, osdeseñosparticulares, corresponden aos técnicos e cada vez hai mellores e ben formados; adecisiónde actuar, aos políticos. Enfocar ben todooproceso, escoller amellor emáis eficaz liña de actuación é amaior dificuldade que se pode atopar; imos tentar explicitar brevemente comoo afrontamos enPontevedra. Apaisaxeurbana estabadominadapor unha especie de caos derivado dadespreocupación polo espazo públicoe a deusificación do automóbil privado, queera o rei do asfalto. Todas estas fotos, realizadas calquera día hai aproximadamente10 anos, son hoxe imposibeis, xa quenestas rúas os peóns teñen máis espazoe os automóbiles limítansea cumprir a súa función de servizo.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTEwNTI=